A kuszkusz

Ez a mókás nevű alapanyag valójában egy gabona, lényegében durumlisztbe forgatott durumdara. Hazánkban elsősorban előgőzölt állapotában kapható, ami azért fantasztikus, mert az elkészítése így nem vesz igénybe többet 5 percnél, így még a legsietősebb diétázónak sem lehet ellene kifogása. Hogy miért szeretjük a kuszkuszt, azon kívül, hogy villámgyorsan elkészíthető?

Összetétele kiegyensúlyozott, nagyrészt megegyezik a többi gabonáéval: zsírtartalma alacsony, fehérjetartalma relatív magas, szénhidrát tartalma 100 grammban 74,4 gramm. Mi az ízét szeretjük a legjobban: csaknem annyira semleges, mint a frissen kifőtt tészta, ezáltal pontosan úgy is használhatjuk, mint a tésztát. Egy zsiradék nélkül, csirkemell filéből készített, diétába illeszthető pörköltet például tálalhatjuk kuszkusszal, mellé ecetes-édesítős fejes salátával, és hirtelen érezhetjük úgy, hogy egy átlagos vasárnapi ebédet fogyasztunk, hiszen ízben szinte nem is lesz különbség.

A kuszkusz emellett pont a semlegessége miatt akár desszert alapként is használható, de egy rafinált szakács kezei alatt mennyei egytálétel is készíthető belőle: használj sok-sok friss zöldet (például petrezselymet), ropogós zöldségeket (kaliforniai paprikát, szárzellert), kevés citromlevet, sót, borsot, és máris kész egy laktató és finom saláta! Használd köretként natúrban vagy markánsan fűszerezve, és alkalmazd bátran úgy, ahogy régen a tarhonyával vagy a nokedlivel tetted!

A legegyszerűbben így készítheted: egy bögrébe töltsd a kívánt mennyiségű (száraz, nyers) kuszkuszt, majd sózd meg, és önts hozzá kétszeres súlyú forró vizet (tehát például 40 gramm kuszkuszhoz 80 gramm forrásban lévő vizet). Ezután fedd el egy kistányérral vagy folpackkal, és hagyd, hogy nagyjából 5 perc alatt megszívja magát, utána azonnal tálalhatod! Ha még ennyit sem szeretnél bajlódni vele, válassz bármilyen diétát a LifeT!LT FOOD-ról, rendeld házhoz, és élvezd a változatosságot!