A Vegetáriánus menüről

A vegetáriánus étrendek és mint életfilozófia már régóta népszerű világszerte. Elsősorban az egészséges életmódra átállás, vagy az arra való törekvés egyik mondhatni jelképe. A tudatos étkezés kialakítás azonban igen nagy körültekintést igényel, hiszen egy rossz menüsor kifejezetten rossz hatással lehet a szervezet számára.

A vegetáriánusok közt több félét különböztetünk meg, hiszen van aki csak a főbb állati eredetű táplálékokat zárja ki mint a lakto-ovo vegetáriánusok akik tejet, tejterméket és tojást fogyasztanak, de van ahol még a méz bevitele sem megengedett azaz vegán étrendűek.

A peszketáriánusok vagy más néven peszko-vegetáriánusok az állati eredetű ételek mellett halat és egyéb tengeri gyümölcsöket is fogyasztanak. Persze minél több élelmiszert von ki valaki az étkezéséből annál inkább oda kell figyelni milyen kísérő táplálékkal pótoljuk a szükséges napi bevitelt.

A vegetáriánus étrend mellett a legfontosabb odafigyelést elsősorban az omega zsírsavak, fehérjék, kálium, cink, vas továbbá B12 és D vitamin megfelelő bevitelei és pótlása jelenti.

Ez utóbbi anyagok pótlása egyrészről mesterségesen is történhet, de mi különleges odafigyelést fordítottunk arra, hogy a menüsorokban ezt bizonyos fajta gyümölcsök, zöldségek tudatosabb integrálásával érjük el.

Kinek ajánlott
Vegáknak fogyáshoz, legyen az lakto-ovo vagy vegán étrend!

Kalóriatartomány egyenlőre 1500-1700 kcal, de szeptember végétől csökkentett kalóriaszámú, mely megegyezik majd az alap menüjével.

A FOOD-os vega menüsort több hónapja lehet rendelni, és hatékonyságát hamarosan a blogon olvashatjátok, hiszen több vegetáriánus menüt kedvelőt meginvitáltunk, hogy saját maga mondja el véleményét!

rendeld meg ide kattintva