A T!LT menükről

Megújítottam a legkedveltebb és legnagyobb mennyiségben eladott Alap menüt! Ez az a menü, ami a már említett ezerszer, és éveken keresztül bizonyított letölthető LifeT!LT diéták letükrözése.
A T!LT menü minden egyes étele egészséges hozzávalókkal készül adalékanyag mentesen, teljes kiőrlésű cuccokkal, és ami a legfontosabb, hogy élvezhető és finom alapanyagok vannak benne olyan sztárokkal mint az édesburgonya, lazac, quinoa és társai.A T!LT Menüt 3 kalória tartományra bontottam! Így még jobban strukturálva van az aktuális diétához!Tehát a kalória tartományok menünként:
T!LT 1400 1400-1600 kcal
T!LT 1700 1700-1900 kcal
T!LT MAN 2000 2000-2200 kcalA T!LT diéták esetében a T!LT 1400 diétából kiindulva az ételek mennyiségének növelésével érjük el a megfelelő kalóriabevitel (T!LT 1700, 2000) értékét. A T!LT MAN2000 menüvel elsődlegesen a férfi vevőinkre gondoltunk.

Most pedig mutatom a legnagyobb segítséget! Hogyan tudod kiszámítani magadnak, hogy melyik kalóriatartományba eső menüt válaszd, hiszen az egyéni étrend kialakítása az egyéni kalória számítással kezdődik. Egy olyan kalória számítási módszerrel, amit az egészségügyi világszervezet is jóváhagyott!

Most pedig mutatom a legnagyobb segítséget! Hogyan tudod kiszámítani magadnak, hogy melyik kalóriatartományba esõ menüt válaszd, hiszen az egyéni étrend kialakítása az egyéni kalória számítással kezdõdik. Egy olyan kalória számítási módszerrel, amit az egészségügyi világszervezet is jóváhagyott!

AKTIVITÁS, SZORZÓK
Ülő munka 1,2, közepes aktivitás 1,4, intenzív aktivitás esetén 1,6.
Példa: 34 éves nő. 8,7 x 65kg + 829 = 1.394 kcal. De itt még nincs vége, mert ezt a számot meg kell szorozni a fizikai aktivitással, ami mondjuk most legyen közepes aktivitás, tehát 1,4-el szorozzuk. 1.394 x 1,4 = 1.951 kalória. Csodálatos. Kijött az alapszám. Mindent ez a szám határoz meg és ez a kiinduló pont, persze egyéntől függően, hiszen ez csak egy példa volt. Számold ki a táblázat alapján a sajátodat, és az lesz a Te alapszámod, amivel még lesz egy kis dolgunk.

Ehhez kell hozzáadni kb. 500 kcal-t illetve elvenni 500 kcal-t attól függően, hogy hízni vagy fogyni szeretnénk.
Tehát 1.951 kcal a fenntartási szint. Ebből mínusz 500 kcal ajánlott a fogyáshoz, ez 1.451 kcal-t jelent.
Azonban a javasolt minimum alapanyagcsere 1400 kcal. (Az alapanyagcsere az a legkisebb napi energiabeviteli (kcal) mennyiség, ami egy éber ember életfolyamatainak a fenntartásához feltétlenül szükséges.)
Tehát hogyha nekem 1400 kcal az alapanyagcserém de ülő munkát folytatok és nem sportolok, akkor hiába csak 1400 x 1,2 = 1680 kcal a szinten tartó bevitelem, nem diétázhatok 1180 kcal-án. Akkor 1400 kcal az a minimum, amit ehetek – ez van és kész. Ha gyorsabban akartok fogyni fel kell emelnetek a hátsótokat és el kell mennetek sportolni!

Férfi (év); kcal/nap Nők (év) kcal/nap
10-18 17,5 x testtömeg + 651 10-18 12,2 x testtömeg + 746
18-30 15,3 x testtömeg + 679 18-30 14,7 x testtömeg + 496
30-60 11,6 x testtömeg + 879 30-60 8,7 x testtömeg + 829
60- 13,5 x testtömeg + 487 60- 10,5 x testtömeg + 596

 

Ha most nem szeretnél számolgatni, az alábbiak alapján is tudsz kcal tartományt választani magadnak:
Az 1400-1600 kcal étrendet kifejezetten a fogyni kívánók részére, illetve az ülőmunkát végző, valamint a kicsi-közepes sportot űző megrendelők részére javasoljuk (ha nem nagy a túlsúly).
Az 1700-1900 kcal étrendet azoknak ajánljuk, akik kis-közepes intenzitás mellett szeretnének egészséges ételeket fogyasztva súlyt tartani és alak formálni (lassan de biztosan), intenzív extrém sportteljesítmény mellett is súlycsökkenést (azaz testzsír csökkenést) fog tapasztalni, túlsúlyos nőknek jó fogyni, valamint sport nélküli, ülő életmódot folytató férfiaknak fogyni, ha nem extrém a túlsúlyuk.
A 2000-2200 kcal diétát leginkább férfi megrendelőinknek ajánljuk, akik egészségesen akarnak étkezni, nem túl nagy túlsúllyal rendelkező férfiaknak fogyni, valamint jó súlyt tartani és alak formálni intenzíven sportolóknak.